1 ASEAN. Report of the fourth meeting of Asean working group on the development of multimodel transport and trade facilitation, 1997.
2 กรมเศรษฐกิจการพาณิชย์. รายงานการศึกษาวิเคราะห์ เรื่อง วิธีการขยายกองเรือไทย, 2535.
3 มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์. การสัมมนาเรื่อง การจำกัดความรับผิดของเจ้าของเรือ, 2540.
4 กระทรวงคมนาคม. การสัมมนาเรื่อง การพาณิชยนาวีไทย ในปี พ.ศ. 2550, 2539.
5 International Labour Office. Report on social and labour effects of structural adjustment programmes in the port industry in the Asian and Pacific region, 1995.
6 สถาบันการขนส่ง. เอกสารการอบรม ท่าเรือและผู้ใช้บริการ (The Port and its users) ครั้งที่ 1, 2539.
7 ไชยยศ ไชยมั่นคง. การพัฒนากองเรือพาณิชย์ไทย.
8 ไชยยศ ไชยมั่นคง. การสัมมนาเรื่อง กฎระเบียบที่เป็นอุปสรรคต่อการพาณิชยนาวี, 2538.
9 ไชยยศ ไชยมั่นคง. การขนส่งทางทะเลและอุตสาหกรรมที่เกี่ยวข้อง : Maritime Transport and Related Industries, 2537.
10 ระเบียบบริหารของการท่าเรือแห่งประเทศไทย พ.ศ. 2524.
11 สำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการพาณิชยนาวี . รายชื่อผู้ประกอบการขนส่งทางทะเลตาม พระราชบัญญัติส่งเสริมการพาณิชยนาวี พ.ศ. 2521.
12 Willemsens, J. F. Port of antwerp - structural characteristics - private sector :organization and bodies, 1993.
13 United Nations. Terminal report, 1992.
14 Nhac, H. E. Nguyen. Keynote speech on “Investment opportunities and policies for improvement of the foreign direct investment environment in Vietnam, 1996.
15 United Nations Conference on Trade and Development. Multimodal transport and containerization.
16 JICA EXPERT TEAM. A study report master plan for shipbuilding industry development in the Kingdom of Thailand, 1989.

                               barmbus.gif (16147 bytes)

[งานวิจัย][วิทยานิพนธ์][วารสาร][รายงาน]